Temperatuurmeter JDM Albizia

hier komen alle modellen van JDM
Forumregels
eerst kijken of er niet al een topic is voor het type brommobiel en als dat er niet is dan pas 1 maken
niet onnodig spammen maar alleen nuttige info
Plaats reactie
Arie
brommobiel: JDM Albizia

Temperatuurmeter JDM Albizia

Bericht door Arie » wo 20 apr 2011, 21:27

Sinds 3 maanden ben ik in het bezit van een JDM Albizia met een temperatuurmeter .Nu valt het me op dat de wijzer van deze maar over het algemeen niet verder uit de hoek komt dan de eerste streep.En zelfs bij het rijden weer terugzakt naar de C.(cold).Mijn vraag hebben alle Albizia's dat ?

gabbermaikel
National vice President
brommobiel: ik heb hem verkocht

Re: Temperatuurmeter JDM Albizia

Bericht door gabbermaikel » wo 20 apr 2011, 22:33

dat heeft denk ik te maken met de winter want de koelfin zit namelijk direct aangedreven op de krukas en die blaast dus altijd veel lucht door de radiateur en daardoor word hij dus in de winter teveel gekoeld. Maar hoe warmer het word hoe warmer die vloeistof ook zal worden, en als je bijvoorbeeld op warme dagen een lange rit doet dan moet dat koelsysteem het ook goed doen.

Tegenwoordig hebben ze daar een betere oplossing voor, dat noemen ze een zelf denkende koelfin, die gaat aan als de temperatuur boven een bepaalde temperatuur is en weer uit als hij weer lager word. Op die manier word je motor dus in de winter ook wat warmer
"UNDERSTEER" is when you hit the fence with the front of the car.
"OVERSTEER" is when you hit the fence with the rear of the car.
"HORSEPOWER" is how fast you hit the fence.
"TORQUE" is how far you take the fence with you.

Plaats reactie