JDM Albizia

hier komen alle modellen van JDM
Forumregels
eerst kijken of er niet al een topic is voor het type brommobiel en als dat er niet is dan pas 1 maken
niet onnodig spammen maar alleen nuttige info
Plaats reactie
Henk47
brommobiel: JDM ALBIZIA 2004 DELUXE, LIGIER NOVA PACK 500, PIAGGIO ZIP2T KAT 2011

JDM Albizia

Bericht door Henk47 » za 01 okt 2011, 17:31

Wil hier een klein reviewtje schrijven over de JDM albizia hoe ik deze brommobiel momenteel ervaar.

Ik heb hiervoor een JDM Titane 2 GLX gehad van het bouwjaar 1998.
Nou heb ik een JDM albizia De luxe uitvoering van bouwjaar 2004.

Wat ik er fijn aan de albizia vind is het grote verschil met de JDM titane..
Je heb gelijk echt heel veel meer luxe in deze brommobiel.

Bij de titane had je last dat je vrij lastig met je benen onder het stuur door kon. Bij de albizia heb je daar totaal geen last meer van, aangezien de hoogte van de instap hetzelfde is als voorheen, hebben ze zeg maar de bodem waar je voeten op komen te staan verlaagd.. Hierdoor zit je hoger en niet meer zo onderuit gezakt in elkaar. Het lijkt dan ook alsof je in een dikke city/gezins auto zit.

Ook het dasboard geeft het gevoel van ruimte en luxe.. van de titane was nogal een simpel dashboardje. Die van de albizia komt iets naar voren zodat het lijkt alsof je heel veel ruimte voor hebt zitten..

De achterruit is iets minder overzichtelijker dan die van de titane.. Die van de titane was nogal erg open en zag je makkelijk wat er achter je gebeurd. Maar dit is even een kwestie van wennen, maar aan de andere kant heb je wel minder binnenkijk van mensen achter je.

En dan betreft het frame.. Het zijn geen rechthoeking balken meer, maar ze lijken mij vierkant.. Ze zijn wel helaas erg dunne balkjes, maar kwa constructie zit het wel beter in elkaar..

Overigens hangt de uitlaat ook niet meer zo op de grond en hangt dus wat hoger+ tussen de verlaging van de voetenbodem er tussen door..

Daarnaast heb ik een deftige dieseltank van 18liter en de titane maar 12liter en dat verschil ga ik denk ik echt wel merken.. Hier ben ik zeker blij mee aangezien ik nou meer kilometers kan afleggen zonder weer direct aan de pomp te moeten staan.

Het materiaal van de carresorie is wel een beetje een nadeel.. die is namelijk niet meer zo hard als die van de jdm titane.. Die van de titane is gemaakt van polyester. Die van de nieuwere generaties zijn gemaakt van dunner ABS en heeft de neiging sneller te scheuren.. Wellicht dat hier nog iets van verstevigings strips aan de binnenkant van de deur erop te lassen zijn zodat de deur heel wat robuster aanvoelt..

Kwa rijden is echt een verschil van dag en nacht met de titane..
Bij mijn titane dreunde echt elke slechte spoorweg overgang door me frame heen.. Heb er eerlijk gezegd praktisch er amper tot geen last er meer van..

Kwa remmen doet hij het ook heel veel beter. Kan hem zo laten slippen als dat moet. Voor de rest best wel veel brommobiel voor het geld laat ik het zo zeggen.

Kwa luxe...

De ruitenspoeier installatie is gelukkig niet meer van de sproeikopjes op je motorkap (of daar ergens in de buurt) maar zit nou op de wisserarm zelf.
Daardoor sproeit hij vele malen beter en dus gerichter de voorruit schoon. Dus minder verlies van je ruitensproeivloeistof..

En de koplampen vind ik persoonlijk ook beter. Heb het idee dat ze toch net iets meer helderheid geven..

En de voor ruiterwisser kan nou wel op 4 standen. Had er op de titane alleen maar handmatig aan, en normale stand..

Nou als ik de ruitensproeier vloeistof gebruik gaat ook gelijk de wisser aan.

Er zit een handmatige stand op
Er zit een interval erop zodat hij om circa 7 sec zelf gaat (dit meeste ik toch wel het meeste)
Er zit een normale stand op
En er zit een versnelde stand erop..

Er zit een electrische deurgrendelijk op. Als ik de sloten eraf haal gaan de knippelichten aan en de interieur verlichting gaat dan ook aan.. (echt lekker die luxe)

Doe ik de deursloten er weer erop. Dan gaan de knipperlichten weer aan en de interieur verlicht weer uit..
En radio doet het perfect nou..

Dus ben best zeer tevreden over deze brommobiel.

P.s Het motor geluid is heel acceptable te noemen, stationaire koud start dreunt de mijne best wel heftig. Als hij warm is gereden is het veel minder.
Al zou het ook eens kunnen als er nieuwe dempers eronder zitten dat het nog minder word. Maar eenmaal warm gereden loopt het motortje erg rustig.
Afbeelding

hegenious
brommobiel: Aixam 400 SL bj 1999
Microcar MC Cargo Highland bj 2009

Re: JDM Albizia

Bericht door hegenious » za 01 okt 2011, 22:23

Ik kon dat op de foto van onder je motorkap niet goed zien, maar zit er iets van geluids isolatie om je motor heen?

Henk47
brommobiel: JDM ALBIZIA 2004 DELUXE, LIGIER NOVA PACK 500, PIAGGIO ZIP2T KAT 2011

Re: JDM Albizia

Bericht door Henk47 » zo 02 okt 2011, 20:56

Alleen de achterwand van de moter heeft dikkere demping erin zitten..

Ik kan er eventueel denk ik nog van die schotten er tussen zetten zoals de abaca dat ook heeft, aangezien het frame zowat gelijk is als die van de abaca. Alleen bij de abaca is het achterstuk hoger.
Afbeelding

Plaats reactie