jdm city

hier komen alle modellen van JDM
Forumregels
eerst kijken of er niet al een topic is voor het type brommobiel en als dat er niet is dan pas 1 maken
niet onnodig spammen maar alleen nuttige info
birdy
brommobiel: Aixam 500.4 mini-van BJ 2005-12

Re: jdm city

Bericht door birdy » di 04 jan 2011, 19:53

Techniek
Elke JDM City is standaard voorzien van een 160 cc Hondamotor, het merk dat garant staat voor veilig en duurzaam rijden. Honda bestaat sinds 1949 en ontwerpt, fabriceert en verkoopt wereldwijd automobielen, motorfietsen en is de grootste motorenfabrikant ter wereld. Deze betrouwbare 4-taktmotor biedt u de absolute zekerheid dat u altijd op uw plaats van bestemming aankomt.

De JDM City is naast bedrijfszeker ook veilig. Dankzij het overzichtelijke dashboard krijgt u in één oogopslag alle benodigde informatie. Ook de schakelpook ('vooruit', 'neutraal' en 'achteruit') is op het dashboard bevestigd. De ergonomisch gevormde stoelen garanderen u een juiste zithouding, waardoor ook lange ritten prettig en comfortabel blijven.

In het verkeer kunnen er onverwachte dingen gebeuren, maar met de JDM City weet u zich verzekerd van gedegen remmen. Het hydraulisch remsysteem, kruislings gescheiden, bestaat uit schijfremmen voor (220mm) en trommelremmen achter (160mm). Dankzij het MacPherson veringsysteem voor en de onafhankelijke vering achter, is de JDM City zelfs op het meest hobbelige landweggetje een comfortabel voertuig.

Laat de bescheiden afmetingen van de JDM City u niet op het verkeerde been zetten! Met z'n lengte van 2,64, breedte van 1,10 mtr en hoogte van 1,44 mtr is dankzij het uitgekiende ontwerp de binnenruimte verrassend groot te noemen. De zithoogte is dusdanig dat u uiterst gemakkelijk in- en uitstapt. De bagageruimte is makkelijk toegankelijk door het wijdopenslaande achterportier. Met een inhoud van 750 liter kunt u gemakkelijk uw rollator, rolstoel of de wekelijkse boodschappen meenemen.bron:http://www.jdm-mobiel.nl/jdm-city/techniek.html
mijn canta had een honda blok. (ook een 160cc)
als ik vergelijk trekt mijn brom sneller op dan de canta
ook had de canta moeite met de heuvels van Limburg.
Maar: omdat ik niks gewent was viel deze klachten reuze mee.
Ik wist niet beter.

de canta (dis ok de JDM city) is krap maar zelf dat wen je aan.
Ik heb wel 4 jaar lang zo gereden.
het enige wat mij stoorde aan de canta geen handschoenen kastje en geen alarm lichten.
Voor de rest met veel plezier gereden!
ben een licht leesblinde die een newbi is op op het technische gebied van brommobielen is

Tadaa

Bericht door Tadaa » vr 07 jan 2011, 22:25

birdy schreef:
Techniek
Elke JDM City is standaard voorzien van een 160 cc Hondamotor, het merk dat garant staat voor veilig en duurzaam rijden. Honda bestaat sinds 1949 en ontwerpt, fabriceert en verkoopt wereldwijd automobielen, motorfietsen en is de grootste motorenfabrikant ter wereld. Deze betrouwbare 4-taktmotor biedt u de absolute zekerheid dat u altijd op uw plaats van bestemming aankomt.

De JDM City is naast bedrijfszeker ook veilig. Dankzij het overzichtelijke dashboard krijgt u in één oogopslag alle benodigde informatie. Ook de schakelpook ('vooruit', 'neutraal' en 'achteruit') is op het dashboard bevestigd. De ergonomisch gevormde stoelen garanderen u een juiste zithouding, waardoor ook lange ritten prettig en comfortabel blijven.

In het verkeer kunnen er onverwachte dingen gebeuren, maar met de JDM City weet u zich verzekerd van gedegen remmen. Het hydraulisch remsysteem, kruislings gescheiden, bestaat uit schijfremmen voor (220mm) en trommelremmen achter (160mm). Dankzij het MacPherson veringsysteem voor en de onafhankelijke vering achter, is de JDM City zelfs op het meest hobbelige landweggetje een comfortabel voertuig.

Laat de bescheiden afmetingen van de JDM City u niet op het verkeerde been zetten! Met z'n lengte van 2,64, breedte van 1,10 mtr en hoogte van 1,44 mtr is dankzij het uitgekiende ontwerp de binnenruimte verrassend groot te noemen. De zithoogte is dusdanig dat u uiterst gemakkelijk in- en uitstapt. De bagageruimte is makkelijk toegankelijk door het wijdopenslaande achterportier. Met een inhoud van 750 liter kunt u gemakkelijk uw rollator, rolstoel of de wekelijkse boodschappen meenemen.bron:http://www.jdm-mobiel.nl/jdm-city/techniek.html
mijn canta had een honda blok. (ook een 160cc)
als ik vergelijk trekt mijn brom sneller op dan de canta
ook had de canta moeite met de heuvels van Limburg.
Maar: omdat ik niks gewent was viel deze klachten reuze mee.
Ik wist niet beter.

de canta (dis ok de JDM city) is krap maar zelf dat wen je aan.
Ik heb wel 4 jaar lang zo gereden.
het enige wat mij stoorde aan de canta geen handschoenen kastje en geen alarm lichten.
Voor de rest met veel plezier gereden!
Je verteld dat je brommobiel sneller optrekt dan de Canta (160cc).
Hoeveel cc heeft je brommobiel als ik vragen mag? Misschien ligt dat daaraan? :)

phoenixfrank
brommobiel: E36
Bmw 325i Coupe
Bmw 323i Sedan
Bmw 328i Touring
Bmw 316i Compact
Neo's snor
Contacteer:

Bericht door phoenixfrank » vr 07 jan 2011, 22:28

400 cc kubota (biry)

ik zelf rijdt met een Yanmar 523 cc
Afbeelding
I Did It My Way!!!!
But if I go to hell then I hope I burn well!
PROUD TO BE MOD

gabbermaikel
National vice President
brommobiel: ik heb hem verkocht

Bericht door gabbermaikel » vr 07 jan 2011, 23:53

maar het gaat wel om een diesel, een diesel kun je niet met een benzine vergelijken
een benzine motor draait namelijk ongeveer 2 keer zoveel toeren
zo'n gx160blok draait rond de 6000 rpm max geloof ik en een kobuta rond de 3000
en dat betekent dus dat je vertanding aan die benzine motor veel lichter kan en daardoor compenseer je alweer voor de cc's
"UNDERSTEER" is when you hit the fence with the front of the car.
"OVERSTEER" is when you hit the fence with the rear of the car.
"HORSEPOWER" is how fast you hit the fence.
"TORQUE" is how far you take the fence with you.

Tadaa

Bericht door Tadaa » di 11 jan 2011, 15:14

gabbermaikel schreef:maar het gaat wel om een diesel, een diesel kun je niet met een benzine vergelijken
een benzine motor draait namelijk ongeveer 2 keer zoveel toeren
zo'n gx160blok draait rond de 6000 rpm max geloof ik en een kobuta rond de 3000
en dat betekent dus dat je vertanding aan die benzine motor veel lichter kan en daardoor compenseer je alweer voor de cc's
Oh :shock:
Ik snap er niks van :lol:
(n00bje hier op technisch gebied)

Dus JDM 160cc benzine kun je niet vergelijken met een brommobiel van bijvoorbeeld 523cc diesel qua optrekpower enz?

Tadaa

Bericht door Tadaa » do 13 jan 2011, 23:11

Dus JDM 160cc benzine kun je niet vergelijken met een brommobiel van bijvoorbeeld 523cc diesel qua optrekpower enz?
Kan iemand me het bovenstaande uitleggen? :oops:

gabbermaikel
National vice President

Bericht door gabbermaikel » vr 14 jan 2011, 18:27

dat is inderdaad vrij moeilijk te vergelijken zo op papier

Tadaa

Bericht door Tadaa » vr 14 jan 2011, 23:06

Maar zit er eigenlijk veel verschil tussen 160cc en 200cc die in de JDM kan worden geplaatst?
Zo ja; wat voor verschil? :)

gabbermaikel
National vice President

Bericht door gabbermaikel » vr 14 jan 2011, 23:08

die 200cc heeft wat meer power, als ik zou moeten kiezen zou ik voor de 200 gaan

Tadaa

Bericht door Tadaa » za 15 jan 2011, 11:15

gabbermaikel schreef:die 200cc heeft wat meer power, als ik zou moeten kiezen zou ik voor de 200 gaan
Power in de zin van optrekken?
Of de inhoud in de auto vervoeren?

Plaats reactie