Aixam Crossline van Röbke. "Sound Bitch"

show hier je brommobiel en post je fotoshoots er mee enz
Tjoepie
brommobiel: Oranje Aixam Crossline van mei 2007.

Re: Aixam Crossline van Röbke. "Sound Bitch"

Bericht door Tjoepie » di 09 sep 2014, 11:12

Hoi Röbke,

Ja dat zal ff schrikken zijn geweest dat je blok er zo maar mee stopt.
Wat is er met het oude blok aan de hand, dat hij eerst stopt en later gewoon weer start en dan toch helemaal kapot schijnt te zijn :?:

Ja en dan nu een 500cc diesel er in, heel mooi, maar het is nu geen brommobiel meer volgens de NL regeltjes + je kentekenbewijs.
Ga je hem nu laten keuren voor een kleine diesel auto (rijbewijs B verplicht)?
Als je de remklauwen + remschijven van een Franse 500cc uitvoering er op zet, die zijn zwaarder/meer remvermogen, zou het geen probleem moeten zijn.

Heb begrepen dat er verder nauwelijks verschil zit tussen een Aixam brommobiel en een snelle uitvoering muv. de remmen voor en evt een 2 pers. achterbankje er in.
Geen idee of er evt een zwaardere vario en wisselbak inzit.

Succes met de verbouwing :mrgreen:

Grtz. ;)

DJ Etamin
Wanderer
brommobiel: AIXAM 500-4 Minivan Deluxe (Gold Editie) Hard-Core Edition.
Contacteer:

Bericht door DJ Etamin » di 09 sep 2014, 13:06

Ik dacht dat de comexbak ook anders was.
Auti Inside
Afbeelding

Röbke
National Secretaris
brommobiel: Aixam Crossline Super LUxe 2007!! ("Sound Bitch")
Contacteer:

Bericht door Röbke » di 09 sep 2014, 13:32

Hoi Tjoepie, nee niet echt. deze heeft eerst in een Aixam 500.4 Pick-Up gezeten, op NL kenteken. En nu dus in die van mijn.

Nee is het zelfde, alleen de dynamo is een stuk zwaarder! GELUKKIG!!!!!! :lol: :D :twisted:
No Faster Than Life!!

Afbeelding

PSN: Robke71_NL
Aixam Crossline "Sound Bitch"

LordRowi
Wanderer
brommobiel: Erad Spacia 2005

Bericht door LordRowi » di 09 sep 2014, 16:27

Vet man echt tof lekker snel rijden.
Getekend LordRowi...

PSN : LordRowi

Etten-Leur (Noord-Brabant)

Wiegahh
Wanderer
brommobiel: Chatenet Media
en me scooter is Pgo t-rex50 van bj07 3wieler 2t

Bericht door Wiegahh » di 09 sep 2014, 16:55

suc6 met de reanimatie Rob !!!! :lol: :lol: :lol:
microcar pratic lyra van Wiegahh

Röbke
National Secretaris
Contacteer:

Bericht door Röbke » zo 14 sep 2014, 11:37

Komt wel goed ik zit kwa audio nu op 170DB!!!! Heerlijk Ik krijg nog steeds een kick er van als mensen in de verte zich al omdraaien, en denken WTF!!! :twisted: :lol:

"@ Rowi," nu jullie nog, wand bij de volgende meeting wil ik echt niet meer met 60km over de autoweg...... :o :shock: :? :roll: :twisted:
No Faster Than Life!!

Afbeelding

Röbke
National Secretaris
Contacteer:

Bericht door Röbke » do 12 nov 2015, 15:50

"Nou hier is mijn bijna laatste bericht over de Sound Bitch.

Ja de oude garde weet wel wak bedoel.

Vorige week wil ik bij mijn werk weg rijden, gaat de versnellings bak ineens raar doen. En hij rijd ineens niet meer... Hmmmm,,,,. Nou ik met veel pijn en moeite de bak in de achteruit kunnen krijgen en terug op zijn plaats op mijn werk neer gezet. Ik wist gelijk, ja dat is de schakelbak, ik had er 2 jaar geleden al verwacht dat die t zou begeven, omdat ik meerder mensen ken met een crossline van 2007 en die hadden bijna allemaal al in 2013/14 de bak er onderuit liggen, ouderdom. Dat de mijne zo lang heeft mee gegaan, Dat is echt wow!

Nou toen Brommobiel Center Limburg gebeld voor hem te komen ophalen en te kijken wat er nu allemaal aan de hand was!!

2 a 3 weken later, want de bedrijfsleiding was met vakantie :roll: kreeg ik te horen wat er allemaal mis mee was en wat er aan vernieuwd moest worden!!!

De lijst!

Grote beurt,
Ruitenwissers,
2 Banden voor,
Claxon,
V-Snaar,
Aandrijfriem,
Bakrubber,
Versnellingsbak,
Flexible Utlaatstuk, "(is de 4e in 1.5 jaar..)"
Uitlijnen,
2 Schokbrekers Achter,
2 Remcilinders,
2Remtrommels achter,
Remvloeistof,
+/- 3 Werkuren.
------------------------------------------------------------------------------------------

Totaal: € 2.597,-

Dat gaat dus echt niet gebeuren!!!

Ik wel ff gekeken voor wat anders, em amndere opties bekeken, mja, Zelfs ik weet dat er vanaf nu een bodemloze put ontstaat. Zo sim ben ik ook wel weer!! 8-) Mijn maat Marcel heeft nog een bak liggen ven 4.5 jaar oud. ik met hem overlegt. En tot een besluit gekomen......

Ik verkoop mijn brommo aan hem, ik haal morgen mijn audio eruit. En Zaterdag of zo heeft hij mijn brommo. :cry: :cry:

Ik ga door sparen voor een kleine auto. Bouw ik die wel om tot Sound Bitch 01. :twisted:

Na Laat maar horen wat jullie er van vinden!!.
No Faster Than Life!!

Afbeelding

Tjoepie
brommobiel: Oranje Aixam Crossline van mei 2007.

Bericht door Tjoepie » do 12 nov 2015, 16:38

Jeetje wat een waslijst, maar ja die van mij is van 2007 en een aantal zaken zijn bij mij inmiddels ook vervangen.
Jij krijgt nu ineens alles te gelijk en dat tikt wel aan met die Euries.

Van jouw lijst is bij mij vanaf het uitlijnen naar beneden nog niets gedaan.
Alles wat daarboven staat is in de loop der jaren een keer vervangen.
Wel is de remvloeistof al een keer vervangen en zijn er aan de voorremmen een paar dingen vervangen.

Kan me voorstellen dat je wat anders neemt echter zou ik weer voor een brommobiel gaan en niet voor een auto.
Succes met alles.

Grtz. ;)

DeGrijze
National President
brommobiel: Degrijster
(was voorheen een Erad Spacia)
Contacteer:

Bericht door DeGrijze » do 12 nov 2015, 18:25

Kerel je hebt groot gelijk.

Gerard
“I am not an angel, nor am I the devil, I am the bastard stepchild of both”.

Röbke
National Secretaris
Contacteer:

Bericht door Röbke » vr 27 nov 2015, 01:03

Audio is er helemaal uit gedemonteerd. Kwas totaal samen met me maat 3 kwartier bezig ermee. Toen nog één rondje gereden als afscheid, want je hoorde de lagers al gieren, in de schakelbak...

Wat hierna komt?! Ik zou het niet weten?? Ik heb voor de Crossline zoals die hier zo staat 1.500,- € voor gekregen. Ik ben weer aant sparen. En om eerlijk te zeggen, ik denk toch dat het weer een auto word. want swinters zat ik te razelen als een dolle, in de "Sound Bitch." Ik ben wel achter een raartje gekomen, mijn flexible deel van de uitlaat is bijna op de klok binnen 4 a 5 maanden stuk, daardoor zijn al 2 motoren kapot gedraaid!! Dit heeft te maken met de snelheid van de brommo, dus aan alle jong en oude member die een brommo hebben die 70km en/of harder gaat, hou dat aub in de gaten!!

"@ Tjoepie,"

Mijn achterveren en de rest achter is de schuld van mijn enorme audio!! 3 Versterkers, 2 zware hoedeplank boxen, 2 filters, 1 condensator, 7 zekering houders + zekeringen, 1.5cm dik MDF houd schroeven en houders, ik weet niet hoeveel kilo koper aan bekabelingen, Subwoofer, enz, enz..... Volgens B.C.L. zo'n dikke 100kg aan gewicht, ik denk zelf meer :roll: . En juist dat die zo zwaar was heb ik destijds mijn rijgedrag flink aan moeten passen. En nu ben ik het niet anders gewent... 8-)

En iedereen op de meeting zag het ook altijd hoe laag mijn brommo was, tegenover andere Crossline's die ze gezien hadden! En omdat de 2007 serie al bekent staat om zijn ABS top remmen :roll: :cry: Moest ik altijd met 20/25km over de drempels. Wel leuk dat Familie me altijd met 80km over de drempels zag vliegen..... :roll: :( Mja....
Hij heeft het langer volgehouden dan ik zelf dacht. Ik verwachte dat met mijn schakelbak 2 jaar geleden, 1 jaar geleden ook nog, maar dit jaar helemaal niet meer aan gedacht... Ik hoop dat de volgende eigenaar er goed mee over weg komt. En zal hem ook een kaartje van onze Site mee geven.
No Faster Than Life!!

Afbeelding

Plaats reactie