Bord C9/C09

Alles wat niet specifiek bij 1 merk hoor
willem1940
brommobiel: MEGA (aixam dochter), rood/grijze cabine, open aluminium laadbak, jaar 2007

Re: Bord C9/C09

Bericht door willem1940 » za 28 mei 2011, 13:20

Voorbeeld met foto van een waanzinnige C9-situatie (Nuenen):

viewtopic.php?f=9&t=3144

Afbeelding
Als het regent in Limburg, kan het op Aarde best mooi weer zijn.

Henk47
brommobiel: JDM ALBIZIA 2004 DELUXE, LIGIER NOVA PACK 500, PIAGGIO ZIP2T KAT 2011

Bericht door Henk47 » ma 30 mei 2011, 01:25

In heerlen richting landgraaf (bij de sligro) staat ook een c9 bord er lastig geplaatst.

Voordat je naar rechts gaat zie je hem nog niet, maar als je de bocht omgaat is het al te laat..
Afbeelding

Als je bij die rode stip bent zie je het bord niet wat op de hoek staat. Als je eenmaal op die strook zit (bij de groene stip) ben je al te laat en kom je er niet meer eraf.. Enigste wat je dan kan doen is door rijden.. hellotjes233

Onder het max 70 bord is een c9 bord, en een appart bord ernaast voor tractor (verboden)
Afbeelding

Henk47
brommobiel: JDM ALBIZIA 2004 DELUXE, LIGIER NOVA PACK 500, PIAGGIO ZIP2T KAT 2011

Bericht door Henk47 » ma 30 mei 2011, 01:36

willem1940 schreef:Voorbeeld met foto van een waanzinnige C9-situatie (Nuenen):

viewtopic.php?f=9&t=3144

Afbeelding
Als er een tractor er mag komen mag een brommobiel dat ook.

Omdat het beide 4 wielerige voertuigen zijn die beide maar maximaal 45km/u moeten kunnen.. Ik denk dat op heel veel situaties zoals deze gewoon de brommobiel gewoon vergeten te vermelden is of er niet eraan hebben gedacht dat er ook brommobielen zijn.. (blijkbaar domme mensen dus)
Want kom ook vaak borden tegen dat beide altijd vermeld worden..
Een brommobiel heeft verder niks te maken met een 2 wielerige bromfiets. Het blijft wel een bromfiets, maar dan eentje op vier wielen en dat is wat het verschil maakt.. Anders zou je ook niet op plekken mogen rijden waar het voor fietsen en bromfietsen (2 wielerig) verboden zou zijn en zou je helemaal nergens meer mogen rijden. Ik neem aan als een tracktor toegang krijgt de brommobiel dit ook heeft.. Anders zou de tracktor daar ook verboden worden..
Afbeelding

Tjoepie
brommobiel: Oranje Aixam Crossline van mei 2007.

Bericht door Tjoepie » ma 30 mei 2011, 12:30

Hoi Willem,

Denk dat de wegbeheerder even geen borden in vooraad had met alleen een brommer en een fiets er op.
Zoals het bord er nu bij staat is het dus feitelijk geen C9 bord meer en mag volgens mij behalve de tractor, ook de Brommobiel gewoon doorijden op deze weg.

Grtz. ;)

willem1940
brommobiel: MEGA (aixam dochter), rood/grijze cabine, open aluminium laadbak, jaar 2007

Bericht door willem1940 » ma 30 mei 2011, 14:10

Nee, naar je "gewenste" situatie toe redeneren helpt niet en daar is bij enige verkeersdrukte ook geen tijd voor.

Borden moeten eenduidig en onmiddellijk begrijp/vertaal-baar zijn.

Zoals het er nu bij staat is "anti-brommobiel" de enige verklaring.

DeGrijze
National President
brommobiel: Degrijster
(was voorheen een Erad Spacia)
Contacteer:

Bericht door DeGrijze » ma 30 mei 2011, 14:19

Mannen, als je echt duidelijkheid wenst te verkrijgen omtrent deze situatie raad ik u aan om contact te zoeken (b.v door middel van een e-mailtje) met de wegennet beheerder.
Met de vraag of een brommobiel in deze situatie nu wel of niet door mag rijden.

Gerard
“I am not an angel, nor am I the devil, I am the bastard stepchild of both”.

gabbermaikel
National vice President
brommobiel: ik heb hem verkocht

Bericht door gabbermaikel » ma 30 mei 2011, 21:56

en als de wegenbeheerder antwoord dat dit mag dan raad ik ook aan om dat mailtje even uit te printen en bij je te hebben in de brommobiel. Mocht de politie je dan ooit staande houden op dat traject dan kun je zeggen kijk ik heb het na gevraagd en hun zeggen dat het mag.
"UNDERSTEER" is when you hit the fence with the front of the car.
"OVERSTEER" is when you hit the fence with the rear of the car.
"HORSEPOWER" is how fast you hit the fence.
"TORQUE" is how far you take the fence with you.

willem1940

Bericht door willem1940 » ma 30 mei 2011, 22:21

gabbermaikel schreef:en als de wegenbeheerder antwoord dat dit mag dan raad ik ook aan om dat mailtje even uit te printen en bij je te hebben in de brommobiel. Mocht de politie je dan ooit staande houden op dat traject dan kun je zeggen kijk ik heb het na gevraagd en hun zeggen dat het mag.
Dan zul je al gauw een archiefkast in je brommo erbij nodig hebben voor deze alleen-maar-Nederlandse verzamelingen van willekeur, onkunde en kortzichtigheid.

DeGrijze
National President
brommobiel: Degrijster
(was voorheen een Erad Spacia)
Contacteer:

Bericht door DeGrijze » ma 30 mei 2011, 22:35

willem1940 schreef:Dan zul je al gauw een archiefkast in je brommo erbij nodig hebben voor deze alleen-maar-Nederlandse verzamelingen van willekeur, onkunde en kortzichtigheid.
Dan mag dan misschien wel zo zijn Willem, maar aan de andere kant is het daarmee wel zo dat dit je ook een hoop onnodige ellende en bekeuringen van niet volledig juist op de hoogte zijnde verkeer agenten.
Maar goed des niet al te min, wie o wie onder ons neemt de handschoen op en treed in contact met de wegbeheerders voor de nodige tekst en uitleg.

Gerard
“I am not an angel, nor am I the devil, I am the bastard stepchild of both”.

willem1940

Bericht door willem1940 » ma 30 mei 2011, 22:49

Eerste kunstje is wel uitvinden WIE de beheerder is; meestal òf Gemeente òf Provincie maar er bestaat nog wel wat extra en dat zal niet aan het bord te zien zijn.

Hopelijk is het Provincie, naar mijn beperkte ervaring kijken die echt iets serieuzer naar zulke dingen, houden zelf van duidelijkheid.

Plaats reactie